Bienvenidos a CafeBoricua!

Bienvenidos a CafeBoricua.com,  Un foro donde se discute la Politica Boricua aparte de otros temas de actualidad e interes.  Aqui existe la mayor libertad de expresion donde pueden debatir libremente.  Registrate!

Como la mayoria de las comunidades en linea necesita registrarse para poder postear en nuestra comunidad, pero no se preocupe esto es un proceso simple que solo requiere minima informacion. Sea parte de Cafe Boricua creando una cuenta con nosotros.  Puede logearse con su cuenta de Facebook o Twitter.

• Comienze nuevos temas y responda a otros
  • Subscribirse a temas y foros y recibir actualizaciones automaticas.
  • Crea su propio perfil y haga nuevas amistades.
  • Comparta sus posteos o temas en las redes sociales.
  • Personalize su experiencia aqui.
  • Crea una encuesta!   Una gallery de fotos.  Anuncie un evento. 

Animate a participar en nuestro foro boricua!

Sign in to follow this  
Followers 0
Artaguito

Sonia Sotomayor Nominada A La Corte Suprema

117 posts in this topic

QUOTE(Inegron @ May 26 2009, 06:53 PM) [snapback]2862157[/snapback]
Bah, lo de "fea concojones" lo dije por joder . .por bromear . . . pero es verdad! chillpill.gif

Sorry, Mobutu, pero el respeto mio no se gana simplemente por ser boricua . . . tampoco soy de los que se llenan la boca cada vez que algun puertorriqueño obtiene algo fuera de lo normal. Esa mujer nadie ayer sabia quien carajo era y ya hoy, todavia sin saber un carajo quien es o de lo que ha logrado y como, la estan poniendo como la hostia cubierta de chocolate. Y quien sabe, quizas de verdad es una hostia de chocolate . . . pero todavia no sabemos, o al menos yo no se.

Fijate que si esa mujer fuera de Minesota nadie aqui se la estaria mamando como estan ahora. Y todo porque? Pues porque es puertorriqueña y ha logrado hechar pa'lante. O sea, lo que estan insinuando es que los puertorriqueños son tan mierda que cuando uno logra distinguirse hay que rapidito ordenar el catering, cerrar las calles, prender la machinas, tirar fuegos artificiales, y a celebrar to'el mundo!! hehehe!

Yo solo respeto a personas de las cuales conozco sus logros y me consta que los han alcanzado por esfuerzo propio (sean "boricuas", chinas, o de donde sean); de la misma forma solo me siento orgulloso de lo que yo mismo o mis amistades logran; estarse enorgullesiendo (asi se escribe eso?) de los logros de desconocidos me parece no solo inapropiado, si no tambien de gente mediocre.

Sobre lo demas, pues, no hay que demostrar que con disciplina y esfuerzo se logra el exito, eso ya lo debe saber todo el mundo, y los que no lo sepan nada les hace que una mujer por alla en los "niuyores" se los demuestre.

Al que los logros de esa mujer le demuestre que "no hay excusas" para progresar, es porque era un acomplejado que hacia precisamente eso, dando excusas para no progresar.

Eso de que "los latinos son iguales o mejores que cualquiera", que "hay que respetarlos", o que "no es menos" tambien me parece comentarios de acomplejados. Latinos los hay de todas clases, hay muchos brillantes y otros muchos bastante imbeciles. El ser latino no define tu valor, tampoco define respeto.

Y si esa mujer esta al mismo nivel de conocimiento legal que cualquiera (lo cual no dudo, pq siempre mira que hay abogados brutos por ahi, hehehe!), pues bravo por ella, pero ni tu, ni yo sabemos suficiente de ella para estarle tirando cumplidos y alabanzas.

Claro, eso es lo que pienso yo . . . si a ti los logros de esa mujer te hacen sentir superior, pues good for you!

Mister Negron.....
1. Todavia tiene tiempo para informarse de quien es Sonia Sotomayor, desde sus anos en Princeton y Yale,
sus anos en la oficina del District Attorney en Manhattan y como fue confirmada por el SENADO
de los EEUU para el Appeals Court del Imperio. Y le aseguro Licenciado Negron, que desde que la
aprobaron para la Corte de Apelaciones muchos saben quien es ella. Estos logros de por si,
son suficiente para admirarla y que nuestra juventud la imite.
2. Por ser boricua no hay que respetar a alguien segun usted, yo digo hay que respetar a todo el mundo.
3. Mas celebraciones hacen en Macondo para un pelotero, para un boxeador o para una Reina
de belleza que para una persona que triunfa INTELECTUALEMENTE y la cual es considerada
para la Corte Suprema de los EEUU. El prestigio y respeto que traera a la raza latina
nos beneficiara a todos, incluyendolo a usted. Acaso no es la Sonia un buen role model para
nuestra juventud?
4. No veo que tiene de mediocre el apreciar cuando uno de los nuestros esta capacitado y triunfa.
5. Quizas en Virginia usted no haya sido testigo de la opinion generalizada que tienen
en los EEUU del latino, pero solo hay que ver la television o el cine para corroborarla.
O quizas, vayase a la ciudad de NY el dia del desfile puertorriqueno.
Y si se siente tan orgulloso y sin complejos, atrevase a poner un sticker en el bumper de su carro que
diga" I'M PUERTORICAN...a ver como lo tratan los policias de Virginia..... A ver que pasa...
6. Tampoco sabia que usted era clarividente respecto a lo que este humilde servidor conozca de la
Sonia.
7. Lo exhorto a aprender mas con respeto a la Sonia y espero que lo llene de orgullo.
8. Le sugiero el defender sus opiniones sin tener que recurrir a vulgaridades.
Con la inteligencia que tiene tambien se acompanan el respeto y el tener "clase".
Saludos... Edited by Mobutu Sese

CITA(Mobutu Sese @ May 26 2009, 09:43 PM) [snapback]2862175[/snapback]
Mister Negron.....
1. Imagino que usted habra investigado ya quien es Sonia Sotomayor, desde sus anos en Princeton y Yale,
sus anos en la oficina del District Attorney en Manhattan y como fue y fue confirmada por el SENADO
de los EEUU para el Appeals Court del Imperio. Y le aseguro Licenciado Negron, que desde que la
aprobaron para la Corte de Apelaciones muchos sabian quien es ella.
2. Por ser boricua no hay que respetar a alguien segun usted, yo digo hay que respetar a todo el mundo.
3. Mas celebraciones hacen en Macondo para un pelotero, para un boxeador o para una Reina
de belleza que para una persona que triunfa INTELECTUALEMENTE y la cual es considerada
para la Corte Suprema de los EEUU. El prestigio y respeto que traera a la raza latina
nos beneficiara a todos, incluyendolo a usted.
4. No veo que tiene de mediocre el apreciar cuando uno de los nuestros triunfa.
5. Quizas en Virginia usted no haya sido testigo de la opinion generalizada que tienen
en los EEUU del latino, pero solo hay que ver la television o el cine para corroborarla.
O quizas, vayase a la ciudad de NY el dia del desfile puertorriqueno.
6. Tampoc sabia que usted era clarividente respecto a lo que este humilde servidor conozca de la
Sonia.
7. Lo exhorto a aprender mas con respeto a la Sonia y espero que lo llene de orgullo.
8. Creo que puede defender sus opiniones sin tener que recurrir a vulgaridades.
Saludos...

1) definitivo que si . . .ya he leido par de sus decisiones y tengo las otras en linea para irlas leyendo segun tenga tiempo . . .pero eso de que "muchos sabian quien es ella" ni usted se lo cree . . . porque, digo, cuando hablo de saber quien es ella me refiero al publico en general, sobretodo en PR.

2. Esa es su opinion, hay muchas personas que al menos yo no respeto . . .

3. Cierto, y tambien estoy en desacuerdo con esa. Como ya le explique a esta la celebran por ser boricua, porque si fuera de Minesota, aun con todas sus calificaciones, a nadie en PR le importaba nada. So, no la celebran por ser capaz, la celebran por ser boricua, y eso para mi es puro complejo . . .

4. El complejo viene de que ella no "es suya" . . .

5. Pues mire tiene razon, yo sinceramente le peudo decir que nunca he experimentado discrimen, ni en VA, ni en TX. A mi siempre que he merecido reconocimiento me lo han dado, sin excepcion; cuando me han amonestado ha sido por que verdaderamente meti la pata, no porque sea latino. Pero claro, yo no soy uno de esos llorones que hace trabajo mediocre y cuando lo botan rapidito grita discrimen. Quizas es que he tenido suerte . . . who knows . . .

6. Y cuando comente yo de lo que usted sabia? Si la conoce y la respeta, pues bien . . pero yo todavia no la conozco y por eso no la tengo en un pedestal . . .si, eso le molesta tiene dos problemas . . .:-)

7. Asi lo estoy haciendo y sinceramente espero que eventualmente me llene de orgullo . . ya veremos.

8. Ah . . . Mobutu . . . yo soy asi . . . abrasivo . . . y con poca paciencia con la gente que habla mierda para pretender ser lo que no son, para evitar admitir cuando se equivocan, o simplemente porque tiene opiniones heredadas que nunca han analizado. Por cierto, eso que acabo de decir lo dije sin ningun tipo de alusiones a usted o a nadie . . . se lo digo solo para que sepa . . . Animation92.gif

Oh, oh, tambien me encantar incomodar a la gente que se salen por el techo porque se enfocan mucho en el lenguaje que uso y pierden el mensaje, so, si usted es una de esas personas le sugiero que no me haga caso . . . asi vivira mas feliz . . . tongue0011.gif

Mas educacion...visite BMJ.com
y en su search averigue quien fue Helen Rodriguez Trias

Hay mas boricuas por los que podemos estar orgullosos que los que usted se imagina....

SALUDOS!

INegron no te conozco pero tu forma de logica tiene mucho de sentido comun y no de hombres de paja del cual varios foristas en este tema suelen utilizar a menudo cuando no saben argumentar con logica algo.

Lexus, you think all the time the same thing---that people who criticize the USA government or who differ in some way from your opinion---it must because they have sour grapes and are 'losers' or something equally without merit in the least. Capicu is a physics professor and others are educated and dedicated individuals in their chosen professions and they CRITICIZE the government. I think you think the independentistas are high school dropouts complaining about sour grapes or something. I don't think so Lexus. What? The American Dream is supposed to make you lose your political consciousness or something? Lexus, leading a decent life is being true to your own value system and consciousness. Not trying to give your loyalty over to whoever has the most power and money in the world. For me....people who do that....aren't people of principles anyway. They are the sort of friends who desert other 'friends' when the friends all of sudden get laid off, or lose their property due to some tragedy. They are fickle people. People reveal their true intentions in life towards others when times are BAD and hard....not when times are good. Same thing with personal relationships. People who are your spouse and support you only when you are employed and all goes well....but the day you get sick, become a paralyzed person, etc. and they have to sacrifice their time and their money, etc. for YOU....and they don't want to.....and leave you in your 'problem'. For example the Newt Gingrich types in the world...That is when the true test comes to see if someone truly CARES about that person or not. It is all a test of character. And people of true character are true to their own inner compass, and moral framework, and can navigate life's troubled waters in good weather and in bad weather. And their values and principles never waver even in the face of temptations and storms of all sorts. THOSE ARE THE PEOPLE I TRULY RESPECT AND ADMIRE THE MOST. And I always will. Regardless of ethnicity and race, class, sex, sexual orientation, politics,etc.

What I liked about Sonia Sotomayor and that I think is a great quality is when someone really ADMIRES their parent. Especially a daughter who admires and respects her MOTHER. To me that is a sign of a good value system. Sotomayor credits her mother for being the biggest influence in her life. That is something I identify with fully and I liked that a lot about Sotomayor. Her politics? She is centrist liberal. She would have to be to go as high as the Second Circuit Appeals. That is not surprising. But her praise of her mother was very good. I liked that. People who never appreciate their mothers....don't have much going on in my book. Lol.

My mother was an independentista born in Naranjito and born to two very poor non-English speaking parents with no formal education and living in deep poverty---and she got her BA from the University of Puerto Rico Rio Piedras Magna Cum Laude in General Studies, her master's degree from San Diego State University in Education, and her doctorate from the University of San Francisco. All with almost perfect grades. She just did not sell out EVER her life views and values---political, moral, social, etc. in order to please other people with different values (so she could get ahead and believe me she met many who did everything--lie, cheat, steal and everything else just so they could climb into a power position and get some personal gain out of it. I don't know how many people came up to me in that funeral and told me over and over again the same thing, "She wasn't like many in our community...she was not a sellout and she was not a hypocrite and she fought always for justice and stayed true to her word always. We could always count on her for honesty and correct values. She will be sorely missed." TO ME THAT IS TRUE SUCCESS. She made her choices always based on what she thought was TRUE to her values. No matter what the personal cost for her. She was a really decent human being. And not a statehooder and not a conservative (and I am not saying that if one is a statehooder and conservative one doesn't have good values I am sure there are a few out there [unfortunately most again are pro-establishment always and that usually means NOT ROCKING THE BOAT ever...something many people are never interested in doing. I happen to believe each individual in this world has a certain mission in life to accomplish. The role of the right is to back stability and gradual or no change and to sincerely believe in traditional values that they think stand the test of time. The role of the left is to foster change and to bring about compromise and if that is not forthcoming, PRESSURE and revolution when it is called for. BOTH have a role to play in this world. And as such it is a timeless play between change and stability. I happen to think change is more important. Therefore I am of the left. I don't respect people who are not even true to their own rules and thoughts and principles in life.

She worked all over the world with many famous educators like Paolo Freire, Jonathan Kozol, etc. etc. She worked with famous linguists such as Dr. Ken Hale from MIT and she worked with some projects in education that were very, very interesting at Rutger's, Princeton, the Smithsonian, American University, and many more, most of her work in Latin America paid very little and or nothing. She did it for improving the quality of life of illiterate people all over the world in need of some really creative programs. She never did anything for money and for personal power. And when she died she died without much in regrets about her choices. She was a fully realized human being. It was all about her dedication to the betterment of education for everyone ALL OVER THE WORLD. Wherever there was a need. She was offered a full scholarship to law school. But she never took it....the world is filled with ambitious lawyers who love to play politics all the time.Some lawyers care about laws and they care about justice and keeping true to the principles of what the law should represent in the world. Other lawyers it is all about money and power and so on. People manifest their values in life all the time according to their INDIVIDUAL choices. People can be graduates of Oxford, Harvard, Yale, Princeton, etc. and what really COUNTS in life for people like my mother is how dedicated they are to serving the least powerful in society and how much they are willing to sacrifice to remain true to their personal principles in life and be consistent in those principles. Many people who have excellent educations are out for themselves only. And that is something that many like YOU Lexus never get. People got to be honest with themselves. What good is an excellent education if you don't use that EDUCATION to HELP those without any RESOURCES and with NO IDEA on how to progress in life? They are wasted lives of a lot of people who never had to have WASTED lives if the people with KNOWLEDGE would give of themselves to the entire community and invest in the many people in Puerto Rico, USA, Latin America, Asia, etc. who are SCREWED and never get past first base in their lives due to LACK OF OPPORTUNITY and coming from life circumstances that are the worst of the worst. And those people are the MAJORITY.

People like Sonia Sotomayor are the exception to the rule in Bronxdale Housing Projects and not the NORM. That is what makes her 'personal story' so compelling. If she was some single mother on welfare with most of her kids in and out of prison representing the Puerto Rican ghetto community NO ONE WOULD BE praising her right now. That she did not fall into that trap is what is the EXCEPTION. I happen to think Puerto Ricans and Nuyoricans all can be Sotomayor types.....if people change their value systems at the conscious level and at the level of refusing to think the Gringos are the only THINKING people on planet Earth. And unfortunately many VENDIDOS conservadores estilo Flojuno....that is all they can spout on about. Every human being has the potential to be educated and develop their full potential in life....with the right tools and the right choices and with the ones who do have education to think beyond their own PERSONAL and self centred ambitions...and give of themselves to others....that is the great formula for success. MANY IN SOCIETY working disinterestedly in helping the many who need a chance to DEVELOP.

I really believe in that wholeheartedly.....I don't think anyone is BORN to lose and be a criminal. Ever. Everyone is different and have different potentials in life. I just think too many people get caught in the desert there....and never know how to get out by themselves. They need those with more tools and more resources to do their social duty and sacrifice for others. Hell, without sacrifice and discipline Sonia Sotomayor would have fallen into the wayside of the Bronx....housing environment. If Celina Sotomayor nurse working six days a week did not work hard, and disciplined her and gave her guidance and focus---she would not have made it through all those education hurdles. Many people believe that all these 'educated' people do it ALL ON THEIR OWN. And that is not true at all. There are a whole lot of people out there....working EVERY single day to change the circumstances of many others...and open up their individual potentials. But it is all done as a GROUP....and it works!! I am sure if Sonia Sotomayor had not gotten a free scholarship for her AB degree and she had to pay all that expensive tuition on her mother's humble nurse's income....she would have been down the tubes. That is what is great about removing the $$$$$$$$$ barrier to access to education. If one had that as a social control no POOR kid could go to college ever. Wasted potential. Unfortunately many arch conservatives love to WASTE all the poor and working class background people's potential all the time. They are such fools. Really. Lol!

Lexus, the way you argue all the time one would think that the ones who don't have the same thoughts about material successes as you are WRONG. I don't think so. There are people who SEPARATE the ability to be educated from being successful in the capitalist system. There are many different degrees of success. Sonia Sotomayor praises her mother and stated that she is 'only half the woman her mother is'. And her mother was a nurse....not a doctor or a lawyer. She honors her parents. Alberto Gonzalez the son of migrant farm workers who was ASHAMED of his parents for them not being some anglo millionaires a la Bush.....leaves a lot to be desired in the personal loyalty division of life.
Between Alberto Gonzalez and Harriet Myers....Bush reveals himself as a real dingbat in picking people with some competence...but that is the problem with the late Republican party.....a bunch of wannabe fascists without any sense of prudence...prudence that the conservatives are always searching for but NEVER PUT INTO PRACTICE...

From what I am reading about Sonia Sotomayor she is a centrist liberal and frankly it doesn't surprise me. Obama is very centrist himself. Most politicians pick Supreme Court Justices that have similar political and ideological views as themselves. Obama man is not the exception. Sotomayor is not a flaming lefty liberal. She is very much center and moderate and basically I think is being put in there to balance the hard right like Alito, Thomas and Scalia, etc. Her intellectual property background is fairly conventional and conservative. I think the repukes on the panel will have a hard time trying to paint her as some Hispanic, flaming liberal with personal feelings and preferences overtaking hard judicial judgment. Va salir un hueso duro de rechazar.....que problemita para ellos!!

Do I think she is going to swing the balance of power on the Supreme Court? NO. But if some other conservative kicks the bucket and Obama man is still in the White House and puts in another centrist type moderate.....then I would say the court has swung. Otherwise...no. Not much of a concerning change at all.

Does Sonia speak Spanish?

Oye, Sonia Sotomayor no habla espanol verdad? Interesante que ella si es integrante de una organizacion para abogados de ascendencia puertorriquena. De lo que yo he leido, parece que ella le gusta la idea de ser parte de un grupo de profesionales de las leyes de trasfondo puertorriqueno. Simplemente eso lo encontre interesante. Debo de preguntarle a mi hermana si la ha conocido? JAJA. No creo...ella es de Nueva York.

A mi me gustaria ver las vistas de confirmacion. A ver lo que va decir el Orrin Hatch y compania...un show van a montar ahi.... Edited by FearlessBox

Feraless:"From what I am reading about Sonia Sotomayor she is a centrist liberal and frankly it doesn't surprise me. Obama is very centrist himself."

Maybe where you're coming from , but Obama is the most 'izquierdista' the democrat party has produced in it's entire history.

Obama is between Jimmy Carter and Hugo Chavez Frias.

..or in puertorrican terms, way South of Ruben Berrios and just North of Juan Mari-Bras. Edited by Artaguito

CITA(Artaguito @ May 27 2009, 03:23 AM) [snapback]2862189[/snapback]
Feraless:"From what I am reading about Sonia Sotomayor she is a centrist liberal and frankly it doesn't surprise me. Obama is very centrist himself."
Maybe where you're coming from , but Obama is the most 'izquierdista' the democrat party has produced in it's entire history.

..or in puertorrican terms, way South of Ruben Berrios and just North of Juan Mari-Bras.

Artaguito you surprised me! Are you still awake so late in the night. It is past 1:30am over here...and I took a vitamin that had some kind of caffeine...in it. Lol. But I am finally getting sleepy....and I am wondering if you are at work? Most probably.

Saludos.

Ay Artaguito.....Dennis Kucinich is a lot more of a lefty than Obama by a LONG shot. But in reality you got a lot of the same crap in both parties. They both pander to the same group of people.

The problem is that the Republicans have strayed....for me a true republican would be someone like Ron Paul. No taxes, get the government out of my pocket. Stop all these meddlings in foreign countries, dump all these colonial possessions, let people have their private lives. Live to a certain extent in your own reality and as long as you don't hurt other people and they don't hurt you....mind your own damn business. But, unfortunately that is not what the Republican KIOSKO has become. Co-opted by a bunch of traitors to their own values and thoughts. They spend worse than any flaming liberal. And they love to expand government power to the maximum degree and all they love to do is start wars and interfere in everyone else's business....once you start breaking your own rules....you are on the brink of collapse.

I hope you have a great evening...I am hitting the sack. goodmornng.gif

No se que tiene que ver esto con el tema pero otra vez te me pierdes en tu Black Hole o es tu Twilight Zone....NO te voy a contestar todo que me tirastes porque estas por todo el mapa pero te voy a contestar algunas cosas

Lexus, you think all the time the same thing---that people who criticize the USA government or who differ in some way from your opinion---it must because they have sour grapes and are 'losers' or something equally without merit in the least.

Wrong again dear.........we do that all that time. I never called anybody a loser because they criticized a government from city, state or federal either from the United States, Puerto Rico or any country.....that's why we have the 1st amendment in the constitution.

I do call people losers that blame the United States or the "GRINGOS" for their own personal failures and have this mentality that the "gringos" will never accept us and that's why we should get away from the United States...La mentalidad de complejos. Una vez mas esa mi opinion....yo ni mencione nombres ni partidos ni ideologias aqui....yo no se porque sales a la defensiva y hablas de cosas que no tienen que ver con el tema

Capicu is a physics professor and others are educated and dedicated individuals in their chosen professions and they CRITICIZE the government.

You are really boderline obsesssed with Capicu....para ti el hombre camina en agua y todo lo que dice para ti es oro.........Tu no tienes que ser maestro para criticar al gobierno. Todo el mundo tiene una opinion de algo. Cuando yo he dicho a aqui que criticar al gobierno es malo? We do it everyday here. Algunos puntos validos otros por politiqueria, fanatismo y otros se quejan por quejarse porque asi es el Boricua nunca estan conformes.... nada nuevo.

I think you think the independentistas are high school dropouts complaining about sour grapes or something.

Ahora estas en el negocio de asumir lo que esta en mi cabeza que yo nunca he dicho.,,,,better stick to your day job.....yo nunca he llamado a nadie aqui bruto o que no tiene educacion y cafre porque vemos el mundo diferente......I wont mention any names....jejeje

Lexus, the way you argue all the time one would think that the ones who don't have the same thoughts about material successes as you are WRONG. I don't think so. There are people who SEPARATE the ability to be educated from being successful in the capitalist system. There are many different degrees of success.

Que rayos tu hablas? Material succesess??? Cuando yo he hablado aqui de los Boricuas que han progresado en Estados Unidos como la dama Sotomayor de cosas materiales sin saber como ellos viven y su cuenta de banco?

Yes you are right, there are many degrees of success and many degrees of happiness. Each person has to find out that for themselves. What works for me might not work for you.

That is what is great about removing the $$$$$$$$$ barrier to access to education. If one had that as a social control no POOR kid could go to college ever. Wasted potential. Unfortunately many arch conservatives love to WASTE all the poor and working class background people's potential all the time. They are such fools. Really. Lol!

Cuantas becas el gobierno federal y estatal le dan a la gente de clase de recursos bajos y minoria? hell! todavia tienen affirmative action...........dime si la UPR que es una universidad publica puede correr sin fondos federales?.........que mas tu quieres?.....you want to take care of everybody but forget that somebody has to pay for that.

Yo se que tu odias el capitalismo y el free market pero cuando te inventes un sistema mejor pues me avisas.

A mi me gustaria ver las vistas de confirmacion. A ver lo que va decir el Orrin Hatch y compania...un show van a montar ahi....

Its call politics dear....the democrats do the same thing when a Republican president nominates a conservative....al menos que ella tenga esqueletos en su patio pues ella va ser confirmada......she has to go through the process like everybody else....welcome to Washington....all of the other 9 judges in the S.C. had to go through the same thing......Dont worry she will survive.

Ja,ja,ja,ja,ja,ja,ja.... Parece que la Sotomayor no es muy de izquierda para el NYTimes...
http://www.nytimes.com/2009/05/27/us/polit...tml?_r=1&hp

May 27, 2009
News Analysis
Sotomayor’s Rulings Are Exhaustive but Often Narrow
By ADAM LIPTAK
WASHINGTON — Judge Sonia Sotomayor’s judicial opinions are marked by diligence, depth and unflashy competence. If they are not always a pleasure to read, they are usually models of modern judicial craftsmanship, which prizes careful attention to the facts in the record and a methodical application of layers of legal principles.

Judge Sotomayor, whom President Obama announced Tuesday as his choice for the Supreme Court, has issued no major decisions concerning abortion, the death penalty, gay rights or national security. In cases involving criminal defendants, employment discrimination and free speech, her rulings are more liberal than not.

But they reveal no larger vision, seldom appeal to history and consistently avoid quotable language. Judge Sotomayor’s decisions are, instead, almost always technical, incremental and exhaustive, considering all of the relevant precedents and supporting even completely uncontroversial propositions with elaborate footnotes.

All of which makes her remarkably cursory treatment last year of an employment discrimination case brought by firefighters in New Haven so baffling. The unsigned decision by Judge Sotomayor and two other judges, which affirmed the dismissal of the claims from 18 white firefighters, one of them Hispanic, contained a single paragraph of reasoning.

The brief decision in the case, which bristles with interesting and important legal questions about how the government may take account of race in employment, will probably attract more questions at her Supreme Court confirmation hearings than any of the many hundreds of much more deeply considered decisions she has written.

Judge Sotomayor’s current court, the United States Court of Appeals for the Second Circuit, in New York, is a collegial one. But Judge Jose A. Cabranes, writing for himself and five other judges, used unusually tough language in dissenting from the full court’s later refusal to rehear the firefighters’ case.

Judge Cabranes said the panel’s opinion “contains no reference whatsoever to the constitutional claims at the core of this case” and added that “this perfunctory disposition rests uneasily with the weighty issues presented by this appeal.”

That assessment, which was directed at the work of all three judges on the panel, may have carried extra weight with Judge Sotomayor. Judge Cabranes was a mentor to her, and he administered the judicial oath to her twice — in 1992, when she joined the Federal District Court in Manhattan, and again in 1998, when she was elevated to the Second Circuit.

The case, Ricci v. DeStefano, is now before the Supreme Court. In the next month or so, that court will render an unusually high-profile judgment on the work of a judge who hopes to join it. Based on the questioning at the argument in the case last month, the majority’s assessment is likely to be unflattering.

In an interview shortly before she joined the district court in 1992, Ms. Sotomayor spoke about what awaited her, saying that “95 percent of the cases before most judges are fairly mundane.”

“I’m not going to be able to spend much time on lofty ideals,” she said. “The cases that shake the world don’t come along every day. But the world of the litigants is shaken by the existence of their case, and I don’t lose sight of that, either.”

Judge Sotomayor’s six years on the trial court and more than a decade on the Second Circuit probably confirmed those intuitions, in part because of the idiosyncratic dockets of the federal courts in New York. They hear many important cases involving business, securities, employment, white-collar crime and immigration. But they do not regularly confront the great issues of the day.

One exception is on the horizon. The full Second Circuit, including Judge Sotomayor, recently reheard the case of Maher Arar, a Canadian who contends that American officials sent him to Syria in 2002 to be tortured. A divided panel of the court had dismissed Mr. Arar’s case. The decision from the full court should provide clues about Judge Sotomayor’s views concerning how far the government may go in its efforts to combat terrorism.

Thomas C. Goldstein, a lawyer who argues frequently before the Supreme Court and founded Scotusblog, a Web site that covers the court, said there could be no doubt about Judge Sotomayor’s intellectual capacity.

“She’s got the horses, for sure,” Mr. Goldstein said.

Nor, he added, was there any question of her fundamental orientation, based on a review of her decisions. “From the outcomes,” Mr. Goldstein said, “she’s certainly on the left.”

Judge Sotomayor’s rulings have sometimes anticipated decisions of the Supreme Court. In 1999, for instance, she refused to suppress crack cocaine found by police officers who were executing a warrant that had been vacated 17 months before but never deleted from a police database.

That kind of error, Judge Sotomayor said, did not require suppression. The Supreme Court came to the same conclusion in January, a decade after Judge Sotomayor’s decision.

On other occasions, Judge Sotomayor has been content to wait for definitive guidance from the Supreme Court. In January, she joined an unsigned decision rejecting a Second Amendment challenge to a New York law prohibiting the possession of chukka sticks, a weapon used in martial arts made up of two sticks joined by a rope or chain.

The decision reasoned that the Supreme Court’s ruling last year establishing an individual right to bear arms, District of Columbia v. Heller, had not yet been applied to the states. The Second Circuit’s decision may well reach the Supreme Court.

In a 2004 dissent, Judge Sotomayor seemed to be in agreement with Justice Ruth Bader Ginsburg’s observation in a recent interview with USA Today that female judges can be more sensitive to claims that strip searches of young girls are unduly intrusive.

The majority opinion in the 2004 case, by two male judges, upheld the legality of some strip searches of girls held at juvenile detention centers in Connecticut.

In her dissent, Judge Sotomayor wrote that the majority had not been attentive enough to “the privacy interests of emotionally troubled children” who “have been victims of abuse or neglect, and may be more vulnerable mentally and emotionally than other youths their age.”

That was in line with Justice Ginsburg’s questioning from the bench last month in Safford Unified School District v. Redding, which concerned what she called a “humiliating” strip search of a 13-year-old middle school student by school officials in Arizona.

In her dissent, Judge Sotomayor also emphasized how “embarrassing and humiliating” the searches of the girls in Connecticut had been. “The officials inspected the girls’ naked bodies front and back, and had them lift their breasts and spread out folds of fat,” Judge Sotomayor wrote.

In a 2002 dissent, Judge Sotomayor said she would have ruled that the First Amendment has a role to play in protecting anonymous racist communications made by a police officer. Saying she found the communications “patently offensive, hateful and insulting,” Judge Sotomayor nonetheless would have allowed the officer’s case against the police department that fired him to proceed to trial.

She said the majority should not “gloss over three decades of jurisprudence and the centrality of First Amendment freedoms in our lives because it is confronted with speech it does not like.”

Por otro lado de verdad se puede haber jodido ya que el puesto de Arlen Specter lo tiene alguien que sabe algo de estas vistas:

Sessions Takes Specter's Judiciary Post
Senator Will Lead GOP's Scrutiny Of Next Justice

By Paul Kane
Washington Post Staff Writer
Tuesday, May 5, 2009

Senate Republicans yesterday took the first steps in preparing to challenge President Obama's eventual nominee for the Supreme Court, selecting as their point man for confirmation hearings a backbench Alabama conservative whose own 1986 nomination to the federal courts turned into a racially tinged firestorm.

Sen. Jeff Sessions was named the ranking Republican on the Senate Judiciary Committee, a key perch that was left vacant last week after Sen. Arlen Specter (Pa.) switched to the Democratic Party. Sessions will take center stage in efforts to test Obama's choice to succeed retiring Justice David H. Souter at a time when Republicans have seen their ranks in the Senate decimated and the party lacks an obvious spokesman on legal matters.

"The nominee needs to be given a fair evaluation. . . . I don't mind tough questioning of a nominee. I support that," Sessions told reporters yesterday.

Getting off to a bipartisan start, Obama yesterday called Specter and Sen. Orrin G. Hatch (R-Utah), a former Judiciary Committee chairman, beginning the process of consulting with senators as he weighs potential nominees. "He's not going to pick some radical," Hatch told reporters after the conversation, saying the president suggested he would take a "pragmatic" path.

While Hatch and others have warned against appointing an "activist" judge, Obama starts the selection process with 59 members in the Democratic caucus and 40 GOP senators. And a once-formidable outside network of conservative groups now controls only a fraction of the eight-figure budgets they used to promote the Bush White House nominees earlier this decade.

The selection of Sessions, which came in a compromise brokered with more senior Republican senators, gives the GOP an experienced hand at the rough-and-tumble politics of confirmation wars. His diminutive stature and Southern drawl belie his instinct for confrontation.

Unlike the moderate Specter, Sessions is a staunch conservative who opposes abortion rights and same-sex marriage while promoting a strict view that judges should adhere to the original intent of the Founding Fathers in their rulings. He has demonstrated political independence on several occasions, helping lead the fight to kill President George W. Bush's proposed changes to immigration law in 2007 and publicly challenging Attorney General Alberto R. Gonzales's competency to run the Justice Department amid a series of scandals two years ago.

The ascension to the top minority post on the Judiciary Committee brings Sessions full circle from his own nomination fight 23 years ago. Appointed a U.S. attorney in Alabama in 1981, Sessions was nominated to become a U.S. District judge by President Ronald Reagan in 1986. A career Justice Department lawyer testified that Sessions had once called the NAACP an "un-American" group, while another raised issues about remarks Sessions made about the Ku Klux Klan.

Sessions faced heated questioning from a pair of Democrats still playing prominent roles today, Sen. Edward M. Kennedy (D-Mass.), who called the nominee "a throwback to a shameful era," and Vice President Biden, then a senator in the initial stages of launching his failed 1988 presidential campaign. The committee held four hearings, more than were held on any recent Supreme Court nomination, with Sessions pleading "I am not a racist" during one committee appearance.

Sessions's nomination failed in committee on a 10 to 8 vote, with Specter joining the nominee's original patron, Sen. Howell Heflin (D-Ala.) in dooming the nomination. In 1994, Sessions turned his attention to elected office, winning a state attorney general's race. He was elected to the Senate in 1996 after Heflin retired.

In his first act of reckoning, he won appointment to the Judiciary Committee in January 1997. Now, more than 12 years later, Sessions lays claim to Specter's old post as the top Republican on the panel.

Top Democrats on the Judiciary Committee have openly jousted with Sessions over the years but have maintained a level of deference in doing so. The panel's chairman, Sen. Patrick J. Leahy (D-Vt.), cancelled key committee meetings last week while Sessions was in Alabama for an aunt's funeral services, a goodwill gesture before Sessions was officially tapped to take over for Specter.

"Jeff Sessions may well be an excellent ranking member. I'm not going to prejudge it," said Sen. Dianne Feinstein (D-Calif.), a senior Judiciary Committee member.

Sessions inherits a staff of roughly two dozen aides who had been working for Specter, including lawyers and researchers who have begun working with other committee members to compile dossiers on potential nominees. He said yesterday that his own nomination experience instinctively gives him "a little more sympathy than normal" for whomever Obama selects, while suggesting that his 15 years in the federal prosecutor's office gives him a real-life legal background from which to draw as the confirmation process unfolds.

"He'll be tough, he'll be fair, he'll be firm," said Sen. Lindsey O. Graham (S.C.), a senior Republican on the committee.

Aunque yo considero a Rushbo mas bien un "entertainer" que un "pundit", es posible que a la Sotomayor la tilden de racista...
http://www.bnd.com/breaking_news/v-print/story/784249.html

Limbaugh calls Supreme Court nominee Sotomayor a 'racist' and a 'hack'

CNN

While Republicans on Capitol Hill appear to be adopting a wait-and-see approach with Supreme Court nominee Sonia Sotomayor, conservative talk radio host Rush Limbaugh is taking direct aim at President Obama's choice for the high court.

Calling Sotomayor a "racist" and a "hack" on his radio show Tuesday, Limbaugh took particular issue with a 2001 speech at Berkeley during which she stated a "wise Latina woman with the richness of her experience would more often than not reach a better conclusion than a white male who hasn't lived that life."

"Here you have a racist – you might want to soften that, and you might want to say a reverse racist," Limbaugh said of that comment.

"And the [liberals] of course say that minorities cannot be racists because they don't have the power to implement their racism," he continued. "Well, those days are gone because reverse racists certainly do have the power to implement their power. Obama is the greatest living example of a reverse racist, and now he's appointed one."

"She's not the brain that they're portraying her to be. She's not a constitutional jurist," Limbaugh also said, referencing a New Republic article last month in which Jeffrey Rosen, the magazines legal affairs editor, wrote that "her opinions, although competent, are viewed by former prosecutors as not especially clean or tight, and sometimes miss the forest for the trees."

"She is an affirmative action case extraordinaire, and she has put down white men in favor of Latina women," Limbaugh said.

White House press secretary Robert Gibbs defended Sotomayor's Berkeley comments Tuesday. "If you look at the context of the longer speech that she makes, I think what she says is very much common sense in terms of different experiences, different people," he said.

Lo que es comico es que el Bombastico de Limbaugh ya tiene a la Casa Blanca en ladefensiva y lavandole los comentarios a la jueza...

Pero todo esto es pura palabreria ya que la mayoria Democrata puede hacer lo que le venga en gana mientras pueda convencer a los perros azules...

Interest Groups Prepare to Battle on Sotomayor
By David D. Kirkpatrick
A Supreme Court nomination, and the interest-group battle begins.

The left was quiet Tuesday. Aside from commending the president’s pick of Judge Sonia Sotomayor, most liberal groups kept their comments to a minimum so that she could hold the spotlight. But privately several acknowledged that they begin this debate with far fewer resources than they could marshal during the Bush administration. Democratic dominance of the White House and Congress had sucked the urgency out their fundraising appeals and put liberal donors at ease.

Still many liberal organizers said they weren’t too worried either. In addition to the sizable Democratic Senate majority, several predicted that Republican senators would tread lightly around the first Hispanic nominee, just as Democrat felt hesitant at the nomination of Justice Clarence Thomas, an African American conservative.

Conservatives, meanwhile, said the pick had energized their forces. After several conference calls to talk strategy with other conservative leaders, Tony Perkins, president of the Family Research Council, said they would be “aggressively” looking into Judge Sotomayor’s record, encouraged in part by the last-minute revelations about previous Obama nominees.

“This has not been an administration that goes through things with a fine tooth comb,” Mr. Perkins said. “They leave a lot just barely under the surface, where a little bit of digging will bring it out—whether it is tax problems or whatever,” he added. “There may be something in her judicial background that could be explosive. So I have got my metal detector out.”

Others on the right outlined new strategies adapted to the nominee and the moment. Several said they planned to focus on same-sex marriage. “Gay marriage will be bigger than abortion,” said Curt Levey, executive director of the conservative legal group Committee for Justice. “People know that abortion is in some sense a stale issue that has been fought over many times, but gay marriage is very much up for grabs.”

Others focused on a recent ruling by Ms. Sotomayor supporting certain race-conscious affirmative action rules that an Italian American firefighter in New Haven charged had blocked his promotion, or her past statement that her background as a Hispanic woman gave her insights potentially unavailable to another judge.

“Racial prejudice is a religious issue, even when it is directed against Italian American white males,” said Richard Land, top public policy official of the 16-million-member Southern Baptist Convention. “We are going to make our constituency aware of her record,” he said, “and certainly her statement that someone from her background can render a better opinion than a white male.”

Several conservatives were already demonstrating a tactic they plan to continue: quoting criticisms of Judge Sotomayor’s temperament from commentators they call liberal, most notably a recent article by the legal scholar Jeffrey Rosen in the New Republic. (Writing on the magazine’s web site Tuesday, Mr. Rosen declared his support for the confirmation and argued that conservatives are taking his article out of context.)

Other conservatives said they saw the confirmation as a chance to dent the conciliatory image Mr. Obama built up during the presidential campaign.

“It is a chance to show the American people that we no longer have ‘both ways Barack,’” said Gary Marx, of the conservative Judicial Confirmation Network. “You can’t be a compromiser and a pragmatist and at the same time be somebody who is going to pass every Planned Parenthood litmus test, and this nominee shows he has followed the litmus test of the left.”

popcorn1.gif Edited by charlie319

QUOTE(Artaguito @ May 27 2009, 03:23 AM) [snapback]2862189[/snapback]

..or in puertorrican terms, way South of Ruben Berrios and just North of Juan Mari-Bras.

Mientras aquí se pelean y entablan dime y diretes esteriles discutiendo si Sonia, (o Mariá, como la llamó Huckabee) es una Liberal a clavo pasao, según Rachel Maddow, "Sonia se ha ido con el lado conservador en 95% de sus casos."

Sin embargo Sonia no es una conservadora como Antonia Novello, pues ella se auto-describe como, "a person of color and a Nuyorican", algo que Antonia, Artaguito, Charlie, Lexus etc. etc. jamás harían. LOL

¿Conservadora o liberal? Ustedes decidan.

"The Wall Street Journal has a nice article detailing how Sotomayor is well within the mainstream of Democratic judicial appointees, and that she doesn't adhere to strictures which always put her in opposition to business interests:

Her record in more than 4,000 cases, including those from 11 years on the Second Circuit, shows her occasional siding with corporate defendants or diverting from a standard liberal position...

..."There is no reason for the business community to be concerned" about Judge Sotomayor, said Lauren Rosenblum Goldman, a partner at Mayer Brown LLP who has represented businesses including Wachovia Corp. and Dow Chemical Co.

MMMMMMMM "Business as usual"

CITA(lexuswestcoast @ May 27 2009, 04:09 AM) [snapback]2862191[/snapback]
No se que tiene que ver esto con el tema pero otra vez te me pierdes en tu Black Hole o es tu Twilight Zone....NO te voy a contestar todo que me tirastes porque estas por todo el mapa pero te voy a contestar algunas cosas

FB: Lexus, you constantly ASSUME and use strawman argumentation that no one has EVER said. You do it again in this posting. It is a black hole for you because you aren't getting why I mention what I mention. Why? Because you write in a way that doesn't cope with history and historical and contextual facts. You never give history, and socioeconomic status any weight at all. It is all about an individuals ability to 'make' it. I don't care about the FEW people who MAKE IT out. If say 3% of people who live in Bronxdale Housing Project become college graduates that is supposed to mean what? That the 97% of the ones who did not make it was because they are born to lose? It is not genes. It is not because ethnic minorities are incapable. It is SYSTEMIC. That is my point. That is my perspective. No reality is unsystemic when the VAST majority of people are failing in huge numbers. If one is concerned about a human society one doesn't focus on the tiny percentage that survives all the crap and comes out on top. What one should focus in on are the HUGE amount of people who FAIL to get educated, and forge ahead and work on the issues impeding the progress. That is my point. I hope you can understand that in the way I wrote it. If not....forget it. Take any high school urban in the USA they don't shout to the world...."We graduate 25% of the incoming freshman. We are a successful school." Now, I do understand that lowering standards so they can tout they graduate bigger numbers is pervasive. But, at the same time schools by themselves are reflections of the problems faced in the wider society at large. Only bad sociologists and researches would conclude that a school with low graduation numbers means that the few graduates means that the majority of the drop outs are dumbells and that is the reason they could not graduate. For example Sotomayor's mother bought her daughter an enciclopedia set and Sotomayor stated she read Nancy Drew books as a kid and that hooked her on READING all the time. If a kid reads a lot VOLUNTARILY at home and is exposed to books, intellectual activities and is encouraged to study by those she most trusts and admires at HOME...it makes a huge difference. So---a good researcher would start drawing links between home environment and CHOICES made by parents of the kids that affects their ability to do well or not in school. Then they would INVENT some solutions to the lack of those things present in the 'dropout' group, to try to combat the problem. Not just say....'the majority did not do what they are supposed to. I guess they can't cope."

Lexus, you think all the time the same thing---that people who criticize the USA government or who differ in some way from your opinion---it must because they have sour grapes and are 'losers' or something equally without merit in the least.
Wrong again dear.........we do that all that time. I never called anybody a loser because they criticized a government from city, state or federal either from the United States, Puerto Rico or any country.....that's why we have the 1st amendment in the constitution.

FB: Well the independentista opinion is not based on sour grapes. AT ALL. It is based on the logic that a society that has lived in dependency and in colonial limbo status including ELA for over a century is NOT WORKING. And that statehood is not the solution for the pro-independence folks. And part of the 1st amendment should be RESPECTING being FAIR to people and not keeping any group of human beings in LIMBO for over a century. And identifying why that is not fair, and not proper, and exposes a deep hypocrisy and contradiction within the basic principles of the society (the USA) doing the UNFAIRNESS. You will never accept Lexus that the USA government is the one at FAULT for Puerto Rico's colonialism. To you all the blame lies with the Puerto Ricans themselves. I strongly disagree with that conclusion.

I do call people losers that blame the United States or the "GRINGOS" for their own personal failures and have this mentality that the "gringos" will never accept us and that's why we should get away from the United States...La mentalidad de complejos. Una vez mas esa mi opinion....yo ni mencione nombres ni partidos ni ideologias aqui....yo no se porque sales a la defensiva y hablas de cosas que no tienen que ver con el tema

FB: Lexus, this is where I think you GET LOST BADLY. This is not about individual failure of some gringuitos who are holding us down. This is about how power politics work between powerful nations with powerful militaries and powerful economies and powerful geo political interests in the world. It is not about who is successful and drives a Lexus and lives with more money than the next guy. It is about how one government is dealing with another government. How one nation deals with another nation. How POWER is brokered in the world. And how human beings in positions of power never want to SHARE power with those in less powerful positions and how to cope with imbalances of power. That is what we are talking about. It is not about some gringo holding me back from making money and being 'superior' to them or not. That is something YOU aint getting at all. Who knows if you will? I don't know. I am not blaming gringos. Some gringos are not very intelligent some are very intelligent. Some are kind and good and others are low and evil....lol. They are human beings and vary just like all other human beings. That is not the point in politics. Ave maria Lexus.

Capicu is a physics professor and others are educated and dedicated individuals in their chosen professions and they CRITICIZE the government.
You are really boderline obsesssed with Capicu....para ti el hombre camina en agua y todo lo que dice para ti es oro.........Tu no tienes que ser maestro para criticar al gobierno. Todo el mundo tiene una opinion de algo. Cuando yo he dicho a aqui que criticar al gobierno es malo? We do it everyday here. Algunos puntos validos otros por politiqueria, fanatismo y otros se quejan por quejarse porque asi es el Boricua nunca estan conformes.... nada nuevo.

FB: Here is the strawman crap again with you putting words in my mouth I never have spoken or written about. Where I have said I think Capi walks on water and all that he says is gold? That is your SUBJECTIVE interpretation of things. Lol. Your argument about Puerto Rico not getting out of its colonial status is based on that the Puerto Rican refuses to change and doesn't follow the USA system. That the Puerto Rican is the one impeding the progress because the USA is just waiting with open arms for the majority of Puerto Ricans to vote pro statehood and voila!! Democracy is served. Lol. No, Lexus, you extend people on the island complete voting rights from the GITGO if your intention is to incorporate them down the line as a state. Even Hawaii was fast tracked to statehood with incorporation. They never did that to Puerto Rico and if one is a good researcher it is not about majority votes. It never is. It is about geo political interests and economic interests. All of those are mutable in politics. That is my point. Again the twilight zone stuff is really how YOU write Lexus. You see things as individuals only and can't process large group behaviors or political science stuff much either. I don't see you getting it. Maybe that is what Capi said about you writing like a person without education and using fallacious argumentation. I wish you would stop that. But, I doubt you know the differences still.

I think you think the independentistas are high school dropouts complaining about sour grapes or something.
Ahora estas en el negocio de asumir lo que esta en mi cabeza que yo nunca he dicho.,,,,better stick to your day job.....yo nunca he llamado a nadie aqui bruto o que no tiene educacion y cafre porque vemos el mundo diferente......I wont mention any names....jejeje

FB: Do you want me to quote you literally where you make the sour grapes opinion known? Lol. It is pretty obvious. Lol. You deserve to have me do what you do to others....WHY? Do you see how DUMB that is? To assume to know what other people say...and they never said it? You do that all the time. All the time. Reflect on that Lexus. You did it to Inegron. You do it to Capi. To me. To a lot of people. The putting words in our mouths is what you do CONSTANTLY. Why? Cuz I think you don't know how to interpret what we write and based on that to argue on what people write. Again, we are what we write on this forum and ONLY that. Since we don't know each other personally at all. And are unlikely to know each other personally. Stick to what people write ONLY. If not. I will dish out exactly how YOU act to see it you get how the behavior irritates. Lol. Karma.

Lexus, the way you argue all the time one would think that the ones who don't have the same thoughts about material successes as you are WRONG. I don't think so. There are people who SEPARATE the ability to be educated from being successful in the capitalist system. There are many different degrees of success.
Que rayos tu hablas? Material succesess??? Cuando yo he hablado aqui de los Boricuas que han progresado en Estados Unidos como la dama Sotomayor de cosas materiales sin saber como ellos viven y su cuenta de banco?

FB: You compared what you make and what value your property has in comparison to Capicu's in another thread. You gave specific numbers and values of your property and your salary as evidence that you were EDUCATED and SUCCESSFUL. No need to do that Lexus. And in fact that is very dangerous and I highly recommend that you never do that at all. Too many weird con-artists that love to dig up information on people and steal your IDENTITY. Also erase the license plate number on the photos of your vehicles that you publish online Lexus. Though nowadays anyone can look up personal info based on name and birthdate. I don't care about my stuff in that sense. I live a simple life. But you? If some loco decided to buy a BMW in your name and use your credit that the info they got off the internet....I don' t think you would be happy. I hope you got some ID theft lock on your stuff. Some people can't help being nosy and have to find out everything about others. Be careful and protect yourself. Never mention your workplace and salary to anyone. And if you were secure in yourself....no need to mention how much money you make. It makes you look highly insecure. And you should not feel that way at all.

Yes you are right, there are many degrees of success and many degrees of happiness. Each person has to find out that for themselves. What works for me might not work for you.

That is what is great about removing the $$$$$$$$$ barrier to access to education. If one had that as a social control no POOR kid could go to college ever. Wasted potential. Unfortunately many arch conservatives love to WASTE all the poor and working class background people's potential all the time. They are such fools. Really. Lol!
Cuantas becas el gobierno federal y estatal le dan a la gente de clase de recursos bajos y minoria? hell! todavia tienen affirmative action...........dime si la UPR que es una universidad publica puede correr sin fondos federales?.........que mas tu quieres?.....you want to take care of everybody but forget that somebody has to pay for that.

Yo se que tu odias el capitalismo y el free market pero cuando te inventes un sistema mejor pues me avisas.

A mi me gustaria ver las vistas de confirmacion. A ver lo que va decir el Orrin Hatch y compania...un show van a montar ahi....
Its call politics dear....the democrats do the same thing when a Republican president nominates a conservative....al menos que ella tenga esqueletos en su patio pues ella va ser confirmada......she has to go through the process like everybody else....welcome to Washington....all of the other 9 judges in the S.C. had to go through the same thing......Dont worry she will survive.

FB: This is NOT I repeat ABOUT HATING ON CAPITALISM. This is not about hatred and other roller coaster emotions. It is about how one views the present society and how the human modern world we live in deals SYSTEMICALLY with many issues. To interpret being a socialist and an independentista as hating on Capitalism is foolish. Capitalism is simply a human economic system with political ramifications. It is not an individual one HATES. I see you never got the MEMO that one has to be scientific about economics and politics and not hate on stuff. One has to be a critical thinker and see how what is failing and is wrong about it is going to be addressed. And in order to do that HATRED has no place in it. Struggling to find solutions to the problems IS the important factor.

I don't know Lexus. A veces pienso que pasastes mucho tiempo con los carros y poco tiempo con estudiar otras cositas. Take care Michael.

CITA(Mobutu Sese @ May 26 2009, 10:20 PM) [snapback]2862180[/snapback]
Mas educacion...visite BMJ.com
y en su search averigue quien fue Helen Rodriguez Trias

Hay mas boricuas por los que podemos estar orgullosos que los que usted se imagina....

SALUDOS!

Claro que los hay! Yo conozco cientos de boricuas de los que estoy orgulloso, probablemente miles . . pero ese es el punto que tanto ignora... yo los conozco!

QUOTE(clip314 @ May 27 2009, 08:13 AM) [snapback]2862217[/snapback]
Mientras aquí se pelean y entablan dime y diretes esteriles discutiendo si Sonia, (o Mariá, como la llamó Huckabee) es una Liberal a clavo pasao, según Rachel Maddow, "Sonia se ha ido con el lado conservador en 95% de sus casos."

Sin embargo Sonia no es una conservadora como Antonia Novello, pues ella se auto-describe como, "a person of color and a Nuyorican", algo que Antonia, Artaguito, Charlie, Lexus etc. etc. jamás harían. LOL

¿Conservadora o liberal? Ustedes decidan.

"The Wall Street Journal has a nice article detailing how Sotomayor is well within the mainstream of Democratic judicial appointees, and that she doesn't adhere to strictures which always put her in opposition to business interests:

Her record in more than 4,000 cases, including those from 11 years on the Second Circuit, shows her occasional siding with corporate defendants or diverting from a standard liberal position...

..."There is no reason for the business community to be concerned" about Judge Sotomayor, said Lauren Rosenblum Goldman, a partner at Mayer Brown LLP who has represented businesses including Wachovia Corp. and Dow Chemical Co.

MMMMMMMM "Business as usual"

Jesus.....does it matter if she is a liberal or conservative or moderate?........Es un buen dia para nuestra raza....................que carajo tiene que ver si ella se considera "a person of color and a Nuyorican"

By the way, mi amigo acomplejado.....yo no naci en New York ni vivi en New York....so porque tengo que decir que soy Nuyorican......y si vez mis fotos no soy de color.....en mi familia hay sangre Esponola, Italiana y frances...........you lost me again. Edited by lexuswestcoast

Lexus, you constantly ASSUME and use strawman argumentation that no one has EVER said. You do it again in this posting. It is a black hole for you because you aren't getting why I mention what I mention. Why? Because you write in a way that doesn't cope with history and historical and contextual facts. You never give history, and socioeconomic status any weight at all. It is all about an individuals ability to 'make' it. I don't care about the FEW people who MAKE IT out. If say 3% of people who live in Bronxdale Housing Project become college graduates that is supposed to mean what? That the 97% of the ones who did not make it was because they are born to lose? It is not genes. It is not because ethnic minorities are incapable. It is SYSTEMIC. That is my point. That is my perspective. No reality is unsystemic when the VAST majority of people are failing in huge numbers. If one is concerned about a human society one doesn't focus on the tiny percentage that survives all the crap and comes out on top. What one should focus in on are the HUGE amount of people who FAIL to get educated, and forge ahead and work on the issues impeding the progress. That is my point. I hope you can understand that in the way I wrote it. If not....forget it. Take any high school urban in the USA they don't shout to the world...."We graduate 25% of the incoming freshman. We are a successful school." Now, I do understand that lowering standards so they can tout they graduate bigger numbers is pervasive. But, at the same time schools by themselves are reflections of the problems faced in the wider society at large. Only bad sociologists and researches would conclude that a school with low graduation numbers means that the few graduates means that the majority of the drop outs are dumbells and that is the reason they could not graduate. For example Sotomayor's mother bought her daughter an enciclopedia set and Sotomayor stated she read Nancy Drew books as a kid and that hooked her on READING all the time. If a kid reads a lot VOLUNTARILY at home and is exposed to books, intellectual activities and is encouraged to study by those she most trusts and admires at HOME...it makes a huge difference. So---a good researcher would start drawing links between home environment and CHOICES made by parents of the kids that affects their ability to do well or not in school. Then they would INVENT some solutions to the lack of those things present in the 'dropout' group, to try to combat the problem. Not just say....'the majority did not do what they are supposed to. I guess they can't cope."

No really I dont get you at all sometimes...you go in the deep end for me when the topic is not even about that.

What are you talking about history and historical and contextual facts???.......this is from you a person that argued with me that WW II started because of the Spanish Civil War and basically told me that I was full of shit when I said WW II was caused by the Versailles Treaty and the great depression of the 30's.................you are going to lecture me about history and facts?....you're a funny

Te puedes quejar todo el dia del sistema injusto que tenemos pero todo el mundo que vive en los caserios y en los "PROJECTS" tienen toda clase de oportunidades de salir de ese ambiente.......no salen porque NO quieren.....Oportunidades hay todo el tiempo. Todo el mundo que quiera estudiar en la universidades en Puerto Rico que no tiene los recursos puede por las becas federales.

Hell!! Hasta las escuelas publicas son gratris.................el que no quiere progresar es porque NO quiere.....al menos que tenga un problema de salud o mental como obstaculo yo no le tengo pena a nadie.

Well the independentista opinion is not based on sour grapes. AT ALL. It is based on the logic that a society that has lived in dependency and in colonial limbo status including ELA for over a century is NOT WORKING. And that statehood is not the solution for the pro-independence folks. And part of the 1st amendment should be RESPECTING being FAIR to people and not keeping any group of human beings in LIMBO for over a century. And identifying why that is not fair, and not proper, and exposes a deep hypocrisy and contradiction within the basic principles of the society (the USA) doing the UNFAIRNESS. You will never accept Lexus that the USA government is the one at FAULT for Puerto Rico's colonialism. To you all the blame lies with the Puerto Ricans themselves. I strongly disagree with that conclusion.

Did I say it was?.......................that's your opinion....many independent countries in latin america are not functioning properly, a lot worse than Puerto Rico. Can you actually tell me its because of the "GRINGOS"...............You look for the government to solve your problems and think by giving more political powers to the same pimps running the island then that's going to change things. I dont see it that way. Puerto Rico's problem is not the status, I lived there querida. Its the mentality and the MEDIOCRISY of many and the mentality that the government owns them something just because they were born.

I disagree with you again when you say its the USA's fault for the current status of Puerto Rico when over and over the people of Puerto Rico voted to accept and keep the status.....de que no te guste es otra cosa querida. You can cry FOUL all you want but reality is the reality.

What's your great plan ? Like Capicu silly idea that the United States will eventually get tired and force independence on Puerto Rico when 98% doesnt want it or the U.S.A???............You deal with fantasy and I deal with reality and what are really the options.

Lexus, this is where I think you GET LOST BADLY. This is not about individual failure of some gringuitos who are holding us down. This is about how power politics work between powerful nations with powerful militaries and powerful economies and powerful geo political interests in the world. It is not about who is successful and drives a Lexus and lives with more money than the next guy. It is about how one government is dealing with another government. How one nation deals with another nation. How POWER is brokered in the world. And how human beings in positions of power never want to SHARE power with those in less powerful positions and how to cope with imbalances of power. That is what we are talking about. It is not about some gringo holding me back from making money and being 'superior' to them or not. That is something YOU aint getting at all. Who knows if you will? I don't know. I am not blaming gringos. Some gringos are not very intelligent some are very intelligent. Some are kind and good and others are low and evil....lol. They are human beings and vary just like all other human beings. That is not the point in politics. Ave maria Lexus.

Aqui te me pierdes otra vez.......yo no puedo controlar lo que gobiernos de paises hacen en el mundo, yo puedo controlar mi vida. Esa es mi responsabilidad. Tu quieres mas poder politico para Puerto Rico y te pregunto para quien? para los mismos politicos que estan ahoran corriendo la isla ahora? eso a mi no me importa porque mi vida no depende de ellos.

No se que tu hablas de manejar un Lexus y dinero?........todo el mundo tiene sus cosas personales que son de ellos.....si para ti las cosas personales de uno NO son importantes pues dejame ir a tu casa robarme todo lo que esta adentro de tu casa incluyendo tu carro y tu cuenta de ahorros y veremos a ver si para ti eso no es importante en las vidas de todos.....Either your words have meaning or they dont.....no hables baboserias y que tener cosas personales es algo malo........cada cual busca su destino y su felicidad.......whatever works for you darling!

No me vengas con Ave Maria Lexus crap.......mi destino y felicidad como las de mucho NO esta en la politica y en los politicos.....quizas para ti eso es felicidad....then good for you.

Here is the strawman crap again with you putting words in my mouth I never have spoken or written about. Where I have said I think Capi walks on water and all that he says is gold? That is your SUBJECTIVE interpretation of things. Lol. Your argument about Puerto Rico not getting out of its colonial status is based on that the Puerto Rican refuses to change and doesn't follow the USA system. That the Puerto Rican is the one impeding the progress because the USA is just waiting with open arms for the majority of Puerto Ricans to vote pro statehood and voila!! Democracy is served. Lol. No, Lexus, you extend people on the island complete voting rights from the GITGO if your intention is to incorporate them down the line as a state. Even Hawaii was fast tracked to statehood with incorporation. They never did that to Puerto Rico and if one is a good researcher it is not about majority votes. It never is. It is about geo political interests and economic interests. All of those are mutable in politics. That is my point. Again the twilight zone stuff is really how YOU write Lexus. You see things as individuals only and can't process large group behaviors or political science stuff much either. I don't see you getting it. Maybe that is what Capi said about you writing like a person without education and using fallacious argumentation. I wish you would stop that. But, I doubt you know the differences still.

If the shoe fits querida, wear it...............en mi OPINION personal, siempre traes su nombre en temas que no tienen que ver nada con el....Todo lo que el dice tu estas giveme.gif When was the last time you disagree with him on anything here?.....I rest my case querida....you are bordeline obsessed with him and you dont even know it or maybe you do...jejeje

One more time you are going off again.........Puerto Rico is NOT a state so it cant vote for the president or have direct representation in the senate....if Puerto Ricans dont like it then you know what to do. The majority must want statehood.....and last time I checked 47% is NOT a majority querida....I know is something really hard for you to comprehend but that's reality darling

By the way I could give a rat's ass what Capi thinks of my opinion and how I view the world......its silly from both of you to say something like that just because we dont have the same ideology....If you want to get ignorant and personal la Capicu then we can compare resumes and what books we read and music we like and all that other stuff that dont mean shit for the rest of the people here.

I get what you are writing querida but I dont agree....what part of that you dont get? does that makes me dumb or uneducated? jejeje

You compared what you make and what value your property has in comparison to Capicu's in another thread. You gave specific numbers and values of your property and your salary as evidence that you were EDUCATED and SUCCESSFUL. No need to do that Lexus. And in fact that is very dangerous and I highly recommend that you never do that at all. Too many weird con-artists that love to dig up information on people and steal your IDENTITY. Also erase the license plate number on the photos of your vehicles that you publish online Lexus. Though nowadays anyone can look up personal info based on name and birthdate. I don't care about my stuff in that sense. I live a simple life. But you? If some loco decided to buy a BMW in your name and use your credit that the info they got off the internet....I don' t think you would be happy. I hope you got some ID theft lock on your stuff. Some people can't help being nosy and have to find out everything about others. Be careful and protect yourself. Never mention your workplace and salary to anyone. And if you were secure in yourself....no need to mention how much money you make. It makes you look highly insecure. And you should not feel that way at all.

1) Mija tienes una memoria selectiva. Si vas a distorcionar la verdad pues no sigamos hablando....quien me tiro en la cara el resume de Capicu aqui como si tu lo conocieras personalmente? quien me dijo aqui que Capicu tiene una maestria en la universidad y quien esta tirando su resume primero para darle mas peso a sus opiniones y teorias? you talk about me being insecure???? jejee

Darling, si te molesta las fotos de mis carros o mi salario o mi casa....creo que el problema eres tu.

2) Si no te importa las cosas materiales como dices porque mencionas lo que yo tengo como algo negativo?...tu eres la unica aqui que te interesa lo que yo tengo....jejeje

3) By the way my value of my property is not TOP SECRET you silly girl ....eso todo el mundo lo puede buscar desde una computadora.

4) Tampoco puedes robar mi identidad con el "license plate number" de mi carro querida, todo el mundo puede ver eso en la calle .......tu me haces reir con las cosas que sales es igual cuando hablas de historia y ideologias

5) By the way you know how many Michael Boyer's are in the Salt Lake Valley alone? 3 full pages in the white pages....those are the ones that are published....good luck in stealing my I.D. and buying a BMW...jejeje

If you dont like me to throw resumes and accomplishments in a political debate to minimize your opinion as a person then dont do it first darling or defend your idol when he does it.
Charlie was right about you, es mejor no decir nada personal aqui contigo por que lo usas en tus argumentos...like you know me.....jeje

Do you want me to quote you literally where you make the sour grapes opinion known? Lol. It is pretty obvious. Lol. You deserve to have me do what you do to others....WHY? Do you see how DUMB that is? To assume to know what other people say...and they never said it? You do that all the time. All the time. Reflect on that Lexus. You did it to Inegron. You do it to Capi. To me. To a lot of people. The putting words in our mouths is what you do CONSTANTLY. Why? Cuz I think you don't know how to interpret what we write and based on that to argue on what people write. Again, we are what we write on this forum and ONLY that. Since we don't know each other personally at all. And are unlikely to know each other personally. Stick to what people write ONLY. If not. I will dish out exactly how YOU act to see it you get how the behavior irritates. Lol. Karma.

Now you are talking out of your ass once again.................I did it to INEGRON???? This is a forum and we debate opinions.....either your words have meaning or they dont....si no escriben las cosas bien pues yo digo porque no estoy de acuerdo con su opinion....yo no asumo nada querida.

I even copy and paste the exact quote para que no digas que yo distorcione tus palabras......vete copy y paste lo que tu distorcionas de que yo dije o pienso?.....you can't.....so you have to go on the deep end, again

I don't know Lexus. A veces pienso que pasastes mucho tiempo con los carros y poco tiempo con estudiar otras cositas. Take care Michael.

Hell baby!!! I want to be just like you!!!! tell me what books to read, tell me what music to hear, what food to eat, tell me what things should I study to be just like you (wink, wink)

Yo no voy a poner mas fotos de mis carros y de mi...carajo!! te tienen malita.....
Edited by lexuswestcoast

Wow! que mucha mierda irrelevante habla la gente . . .

yeah I know....it takes one to know one.....................la proxima vez me callo la boca.

La proxima vez que Fearless venga con su Twilight Zone esto es todo lo que le voy a poner:

Como dicen los gringos:
Case in point!

me tienes que definir que es gringo ahora.....jejeje.....nuestros hijos que viven en Estados Unidos son gringos?

CITA(lexuswestcoast @ May 27 2009, 02:57 PM) [snapback]2862248[/snapback]
me tienes que definir que es gringo ahora.....jejeje.....nuestros hijos que viven en Estados Unidos son gringos?

Tirandote por la tangente, ah? hehehe!

Pues, no se los tuyos, pero yo ahora mismo tengo uno y uno . . . maybe en par de años dos y cero . . .

So are they gringos?....so si tu mujer tiene el bebe en Puerto Rico son Boricuas y si los tienen en los estados son gringos.....jeje

CITA(lexuswestcoast @ May 27 2009, 03:35 PM) [snapback]2862254[/snapback]
So are they gringos?....so si tu mujer tiene el bebe en Puerto Rico son Boricuas y si los tienen en los estados son gringos.....jeje

hahaha! la verdad que tu si que eres ridiculo . . .pero tengo que admitir que divertido . .algo asi como Cantinflas . . . hysterical.gif

De nuevo, tengo uno nacido y criado la mayor parte de su vida en PR, so, en mi opinion ese es "boricua" por ahora, porque segun pasen los años, eso definitivamente va a cambiar.

Tambien tengo otro nacido y criado aca, so ese es gringo . . . no doubt!

Claro, ahora vendras de nuevo con tus definiciones contradictorias a decirme que los dos son boricuas . . . Animation92.gif

Sign in to follow this  
Followers 0